Klasyczna siłownia

Kluczem do zwiększenia wydolności organizmu jest wbrew klasycznemu myśleniu – stawianie swojemu organizmowi wyzwań i nakłanianie go do wysiłku. Przekroczenie pewnych barier sprawia, że ciało wzmacnia się przygotowując na kolejne wyzwania. Oczywiście należy robić to z głową i stopniowo przyzwyczajać swój organizm do nowych bodźców pobudzających go do walki z własnymi słabościami. Takie uniwersalne możliwości daje trening na siłowni z maszynami lub wolnymi ciężarami, który ćwiczy nie tylko układ mięśniowy, ale także układ nerwowy, który z każdą kolejną sesją rośnie w siłę.

Korzyści z treningu na siłowni jest wiele, warto więc wymienić te najważniejsze, które są głównym powodem uczęszczania tak wielu osób na siłownię:

Poprawa kondycji zdrowotnej – trening na siłowni pobudza wiele układów, przede wszystkim krwionośny, nerwowy, odpornościowy i hormonalny, które intensywnie współpracują w budowaniu silnego i stabilnego środowiska wewnętrznego, objawiającego się odpornością na zachorowanie.

Poprawa sylwetki – wymodelowana i zdrowa sylwetka to symbol współczesnych czasów. Kształtowanie ciała stało się nie tylko godne zainteresowania, ale również bardzo modne i dostępne dla większości osób. Trening na siłowni pozwala zachować zdrowe ciało przy jednocześnie niskim poziomie tkanki tłuszczowej, oczywiście w połączeniu z racjonalnym żywieniem. Jest to również jedna z korzyści, bowiem sam trening wzmaga chęć spożywania zdrowszych i bardziej wartościowych posiłków i wymaga dokonywania lepszych wyborów żywieniowych.

Poprawa jakości snu – trening na siłowni, wykonany z odpowiednią intensywnością sprawia, że jakość snu intensywnie wzrasta, co umożliwia o wiele lepszą regenerację i zachowanie odpowiedniej równowagi organizmu. Kiedy śpimy wzrasta również produkcja hormonu wzrostu, który stymuluje procesy naprawcze i anaboliczne.

Poprawa samooceny – dobra samoocena ma ogromny wpływ na nasz komfort psychiczny i dokonywanie wyborów na co dzień. Można pokusić się o stwierdzenie, że to jaką mamy samoocenę, steruje naszymi decyzjami i wyborami w ciągu dnia. Polepszanie osiągów, poprawa sylwetki, przezwyciężanie słabości czy choćby bycie obiektem spojrzeń intensywnie wpływa na poczucie własnej wartości oraz pewność siebie, co przekłada się na nastrój i stosunek do otoczenia.

Przeciwdziałanie chorobom – wiele schorzeń, takich jak np. niedoczynność tarczycy czy insulinooporność, ma swoje podłoże w braku aktywności fizycznej w połączeniu nieodpowiednim żywieniem. Intensywny trening często pozwala, bez wprowadzania syntetycznych leków, na złagodzenie objawów choroby, a często nawet na jej wyeliminowanie i powrót do zdrowia. Problemy z odpornością, częste infekcje czy niedokrwistość, osłabienie, senność i chroniczny stres powodowane są zazwyczaj nie tylko złym odżywianiem się i trybem życia, ale często z braku ruchu i w rezultacie nienatlenionego organizmu. Trening na siłowni pozwala wzmocnić odporność i dostarczać bodźców wystarczających by stymulować cały układ do kompensacji i nadbudowy, czyli rozwijania się.