EMS warszawa

Rozgrzewka

Często źle rozumianym aspektem treningu jest rozgrzewka, natomiast jest to bardzo istotny element treningu. Zaniedbanie lub złe wykonanie rozgrzewki może się przyczynić do kontuzji, często poważnych. Rozgrzewka powinna obejmować trenowane partie ciała i najlepszym znanym mi systemem jest podzielenie jej na 3 części.
1. Wstęp – ćwiczenia ogólne, krążeniowe ( rower, bieżnia, ergometr skakanka, bieg w miejscu ), aby pobudzić krążeniowy, stawy i ścięgna do pracy.
2. Rozgrzewka właściwa – skupiamy się na tych partiach, które będziemy trenować siłowo. Ma na celu przygotować mięśnie oraz stawy i ścięgna do przeciążeń na treningu.
3. Rozciąganie – Chodzi tu o zwiększenie ruchomości stawów, wzmocnienie ścięgien, a także lepsze ukrwienie mięśni.

Każda z tych trzech części powinna trwać od 3 do 5 minut. Niezależnie od tego jaki stopień trudności treningu jest przed Nami, zawsze należy przeprowadzić poprawnie rozgrzewkę.

Jeżeli nadal nie wiesz jak powinna wyglądać Twoja rozgrzewka, to przyjdź i naucz się ją poprawnie wykonywać z Nami!